2010年3月29日月曜日

[歌詞] Submarine Symphonika (The Submarines)



If you live in the city
And you want it to burn
Because you think nobody could learn
The delicate demons and
Loneliest ways of a heart
Thats been broken

もしあなたがこの街にいて
誰も華奢な悪魔と
壊れてしまった心の孤独すぎる面を
理解しないと感じて
この街を燃やしてしまいたいのなら

Say what you will,
Love finds you even when,
You've given it up

どうしたいのか言ってみて
愛はあなたがあきらめたときでさえ
あなたを見つけてくれるから

One after another
You've seen love affairs turn
From the glorious start
To the crash and burn
But Now that you've promised never again
It's exactly when you'll fall in

次から次へと
恋愛が輝かしいはじまりから
粉々になって燃え尽きるのを
あなたは見てきた
でもあなたが「もう二度と繰り返さない」と誓ったときから
あなたは恋に落ちているのだから

You've sworn off clubs and bars
Fridays with the girls
You say homes where you'll be
But soon your own sweet love
Who needs you'll be lying in your arms

あなたは金曜日に女の子たちと
クラブもバーも行かないと誓った
家にぜったいいるって
でもすぐにあなたの腕の中にいたいと思う
あなたのかわいい女の子があらわれる

Say what you will
Love finds you even when,
You've given it up

どうするのか言って
愛はあなたがあきらめたときでさえ
あなたを見つけてくれるから

Everybody deserves to be adored
Why would you settle for less
When the world gives you more?

だれもが敬愛される価値がある
なのにどうしてあなたはそれで満足しているの
世界があなたにまだまだ与えてくれるのに

The Hurt has you now
But soon it'll make you strong
And your loveliness goes on and on

今はつらいかもしれない
でもすぐにあなたはもっと強くなれる
あなたの魅力はまだ続いていくんだから

Say what you will
Love a heart thats been broken
Love finds you even when,
You've given up

どうしたいのか言って
壊れてしまった心を愛して
 愛はあなたがあきらめたときでさえ
あなたを見つけてくれるから

Say what you will
Say it again and again
Until the whole world knows about it
Love finds you even when,
You've given up

どうしたいのか言って
何度も何度も言ってみて
世界中がわかってくれるまで
愛はあなたがあきらめたときでさえ
あなたを見つけてくれるから

The Submarines (2006- )
iPhoneのCMに使われて、気になったので探してみたら見つかった曲です。この曲以前にもほかの曲が使われたことがあったみたいですね。もともとそれほどメジャーなグループではなかったらしく、あまり情報がないのですが、LA出身の男女二人(フィッツジェラルドの孫!)のユニットらしいです。キラキラポップ感がたまらないです。歌詞は読んだとおりなので解説しません。



0 件のコメント:

コメントを投稿